2009. június 28., vasárnap

Egészséges élet a fogantatástól kezdve 1. rész

Ki az, aki ne szeretne mindent megadni gyermekének, már attól kezdve, hogy még csak tervbe került az új kis jövevény?

Mégis meglepődve láttam az ismerőseim körében, hogy mennyire nem tesznek érte sokan semmit, sőt, mintha szándékosan hátráltatnák már a fogantatást is.
Súlyos pénzeket fizetnek orvosoknak azért, hogy mesterségesen segítsék a megtermékenyülést, és közben egészségtelen gyorséttermi ételeken élnek, stresszel teli életet, továbbá isszák a sok kávét, szénsavas üdítőt, és dohányoznak.

Vajon tisztában vannak azzal, hogy ha esetleg meg is fogan a baba ezek ellenére is, milyen egészségi alapokkal indul szegényke az életben? Nekem ebbe belegondolni is szörnyű!

Én mindig is az egészséges életmód mellett tettem le a voksot. Nem dohányoztam soha, nem alkoholizáltam, vegetáriánus voltam hosszú éveken keresztül, sosem szerettem a szénsavas üdítőket, és még sorolhatnám, mégis problémás volt a fogantatás nálunk, ugyanis nekem is és a férjemnek is el volt savasodva a szervezete az egészséges életmód ellenére is. Bizony nekünk is további szigorításokra volt szükségünk.

Korábban már írtam a lúgos víz kúránkról.
De mit is lehet tenni annak érdekében, hogy egy olyan gyönyörű, egészségtől kicsattanó babája lehessen valakinek, mint amilyen a miénk lett?



Először is jó, ha van egy jó adag szerelem, így készül a szerelemgyerek. 
De félretéve a viccet, van azért jó pár dolog, amit megtehetünk gyermekünk egészségéért.

Még mielőtt ráállunk a baba projektre célszerű először is kideríteni, hogy az elsavasodás problémája nálunk is fennáll-e.
Ez roppant egyszerűen megtehető egy egyszerű indikátor papírral, ami bármelyik patikában beszerezhető.

Van többféle változata is ennek a mérőpapírnak. Nekem személy szerint az vált be, amelyik nem feltekercselve van, hanem sok kicsi papírdarabkából áll. Mivel használat előtt csak lecsippentünk egyet, amire könnyedén rá lehet úgy pisilni, hogy nem lesz még az ég alja is olyan. A tartó papírdobozka oldalán pedig ellenőrizhető, hogy adott pillanatban milyen állapotban vagyunk.




Fontos, hogy egy napon belül többször is végezzük el a mérést, és ismételjük meg pár napon keresztül, hogy pontos legyen az eredményünk.

Reggel ugyanis, amikor felébredünk, a legsavasabb a szervezetünk. Ugyanis a pihenést a szervezet arra használja, hogy gyors minél több szemetet lapátoljon ki.
Tehát, ha valakinek a reggeli első pisiléskor is lúgos tartományt mutat a papír, és ezt több nap egymás után így tapasztalja, akkor nincs oka nagyon aggódni emiatt. Nagyjából ugyanez mondható el akkor, ha csak reggel mutat a papír sárga színt, napközben pedig kékes-szürkés tartományban mozog. De ez valljuk be őszintén, nem túl gyakori jelenség sajnos…

Azért is célszerű több napon át figyelgetni, mert nem mindegy, hogy adott napon inkább savas (pl. húsok), vagy semleges (pl. zöldségek) esetleg lúgos (pl. köles) ételek kerülnek főleg az étkező asztalunkra.

Ez tehát az első, hogy megnézzük, hol tartunk jelen pillanatban, és hogy hová szeretnénk eljutni. Ahhoz ugyanis, hogy valaki meggyógyuljon, fontos, hogy először tisztába kerüljön önmagával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése